Jak czytamy w najważniejszym podręczniku do marketingu autorstwa P. Kotlera i K.L. Kellera, wiarygodność biznesowa zależy od trzech czynników:
•    profesjonalizmu biznesowego,
•    solidności biznesowej,
•    atrakcyjności biznesowej.

Profesjonalizm to przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług: wiedza, doświadczenie i kompetencje osób zaangażowanych w obsługę klienta. To także skuteczność – liczba wygranych spraw, pozytywnych rezultatów kontroli podatkowych, braku zastrzeżeń ze strony fiskusa do dokumentacji i rozliczeń prowadzonych przez kancelarię lub biuro.

Solidność to wysoki poziom obsługi: terminowość, szybka reakcja na problemy i zapytania ze strony klienta, dostosowane do jego potrzeb warunki obsługi (wygoda), uczciwość, zachowanie w tajemnicy danych i informacji przekazywanych przez klienta, dobra komunikacja, pełne życzliwości relacje itd.

Atrakcyjność biznesowa to sposób, w jaki kancelaria lub biuro są postrzegane przez otoczenie – szczególnie innych przedsiębiorców. Na każdym rynku działają liderzy – kancelarie i biura „pierwszego wyboru” – o mocnej, ugruntowanej pozycji, cieszące się uznaniem i prestiżem, zwykle wypracowanym przez lata profesjonalnej obsługi dziesiątek lub setek klientów.

Kotler i Keller wskazują, w jaki sposób firma ma szansę być postrzegana jako wiarygodna:
•    dostarczając otoczeniu (zwłaszcza potencjalnym klientom) pełnej, uczciwej informacji na swój temat, dając możliwość uczciwego porównania swojej oferty z ofertą konkurencji,
•    zachęcając i angażując pracowników do dostarczania klientom usług najwyższej jakości i profesjonalnej obsługi,
•    nawiązując z klientami takie relacje, które pomagają zdobyć jak najwięcej informacji o specyfice ich działalności, problemach i potrzebach, aby zapewnić im coraz lepszą usługę.

Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz

W artykule wykorzystano: P. Koter, K. L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy rebis, Poznań, 2015 r.