Prawo Podatkowe, Restrukturyzacyjne, Legislacja

Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Skuteczna reklama w social media

Skuteczna reklama w social media

13.09.17

Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych wymaga wsparcia przez reklamę. Dzięki niej informacja na nasz temat trafi do szerszego kręgu odbiorców – potencjalnych klientów.

articleImage: Skuteczna reklama w social media fot. Thinkstock

Oto kilka wskazówek dotyczących skutecznej reklamy w social media.

1. Prosty, zwięzły przekaz.
Jedną z najważniejszych cech skutecznej reklamy jest zwięzłość. Nie lada sztuką jest zaprezentować ofertę w atrakcyjny sposób, za pomocą kilku lub kilkunastu wyrazów. Tworząc tekst lub hasło reklamowe rezygnuj ze zbędnych przymiotników, unikaj pustosłowia i używaj krótkich wyrażeń. Tekst w połączeniu z grafiką ma przyciągnąć uwagę klienta i pozwolić mu szybko zorientować się co oferujemy. Więcej szczegółowych informacji o reklamowanej usłudze umieszcza się pod linkiem do strony.

2. Korekta i poprawki.
Są konieczne z dwóch powodów: aby wypracować optymalną wersję tekstu oraz usunąć błędy i niespójności. Zanim reklama zostanie opublikowana przeczytaj i sprawdź całość przynajmniej dwa razy, a najlepiej dodatkowo poproś o korektę inną osobę. Warto też eksperymentować z układem tekstu, rozmieszczeniem grafiki itp. – wszystko po to, by reklama prezentowała się jak najlepiej.

3. Rezygnacja z żargonu zawodowego.
W przypadku usług profesjonalnych ma to szczególne znaczenie. W krańcowych przypadkach można stworzyć reklamę, której klienci po prostu nie będą rozumieć. Zamiast cytować czynności doradztwa podatkowego z ustawy lepiej wskazać problemy, jakie dzięki doradcy klient może rozwiązać.

4. Dopasowanie przekazu do odbiorcy.
Zanim powstanie tekst reklamy najpierw trzeba zastanowić się, do kogo ją kierujemy. Należy dopasować język i ton przekazu do grupy docelowej. W przypadku kancelarii podatkowych i biur rachunkowych chodzi o to, by mówić językiem biznesu. Warto sprawdzić jak w reklamach prezentują się konkurenci.

5. Testowanie – w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania.
O tym, która reklama działa najskuteczniej można się dowiedzieć porównując efekty kilku kampanii. Najlepszym rozwiązaniem jest analiza wyników – sprawdzanie co się sprawdza i dlaczego. Dzięki temu każda kolejna reklama będzie coraz bardziej dopasowana do oczekiwań potencjalnych klientów.

Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz


W artykule wykorzystano: 10 Quick Social Media Ad Writing Tips From an Expert, Emily Copp, blog.hootsuite.com. 
 

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE