Możemy wyróżnić dwa podstawowe kierunki komunikacji kancelarii podatkowej i biura rachunkowego z otoczeniem, w tym przede wszystkim z klientami: dostarczanie informacji o firmie i udzielanie odpowiedzi na pytania z ich strony.

Obowiązujące obecnie trendy w marketingu mówią o tym, by za pomocą zróżnicowanych środków i wielokanałowej komunikacji dostarczyć potencjalnemu klientowi wartościowej informacji o ofercie. Po pierwsze przekaz powinien być skierowany do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane skorzystaniem z usług biura rachunkowego lub kancelarii podatkowej, po drugie dostarczone za pośrednictwem mediów, z których korzysta ta grupa docelowa, a po trzecie w czasie i przestrzeni dostosowanej do ich stylu życia i pracy. Odchodzi się od „atakowania” klientów ofertami na rzecz bycia zawsze „pod ręką”, co sprowadza się do zwiększenia widoczności, szczególnie w Internecie. Im więcej stworzy się okazji do kontaktu z informacją o biurze (kancelarii) i jego ofercie, tym większa szansa na to, że klient poszukujący firmy do obsługi podatkowej lub księgowej trafi właśnie na nas.

Udzielanie odpowiedzi na pytania oznacza z kolei gotowość do zaprezentowania swojej oferty w atrakcyjny i profesjonalny sposób. Chodzi nie tylko o to, by dysponować aktualną ofertą w formie pisemnej i w  szybkim czasie przesłać w reakcji na zapytanie, ale również o stworzenie klientowi możliwości kontaktu z biurem w najdogodniejszej dla niego formie: mailowej, telefonicznej bądź podczas spotkania w siedzibie biura lub w firmie klienta.

Otwartość na komunikację z klientem jest podstawowym i niezbędnym warunkiem rozwoju każdej kancelarii podatkowej i biura rachunkowego. W połączeniu z wysoką jakością usług i sprawną obsługą stwarzamy doskonałe warunki do pomyślnego funkcjonowania na rynku.