Prawo Podatkowe, Restrukturyzacyjne, Legislacja

Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Pomiar efektów w kampaniach marketingowych

Pomiar efektów w kampaniach marketingowych

10.05.17

Niezależnie od tego, jaką realizujemy kampanię: czy jest to ogólna kampania marketingowa kancelarii czy akcja prowadzona w social media, konieczne jest uwzględnienie wskaźników, które umożliwią zbadanie jej rezultatów. To z kolei pozwoli powiązać wyniki przedsięwzięcia z przychodami bądź stratami.

articleImage: Pomiar efektów w kampaniach marketingowych fot. Thinkstock

Wiele biur rachunkowych i kancelarii podatkowych poświęca swój cenny czas i inwestuje środki w działania promocyjne. Część z nich robi to, ponieważ dostrzega i docenia potrzebę działań marketingowych w warunkach silnej rywalizacji o nowe zlecenia. Inni nie chcą zostać w tyle za konkurencją i pragną zapewnić klientom nowoczesną, zgodną z aktualnymi trendami obsługę. Z drugiej strony są właściciele kancelarii i biur, którzy inwestycje w promocję uważają za wyrzucony pieniądz, bo tak naprawdę nie wiedzą za co płacą i nie widzą efektów tego rodzaju działań. Zarówno jedni jak i drudzy popełniają często jeden błąd: nie wiedzą jak powiązać realizowane kapanie z wynikami, a dzieje się tak dlatego, że na wstępie akcji nie określają wskaźników służących do pomiaru efektów, a po wdrożeniu planu nie analizują rezultatów. Kampania marketingowa staje się wtedy wyłącznie sztuką dla sztuki, bo nie wiemy czy zainwestowane w nią czas i pieniądze przełożyły się na zysk firmy, czy może były nietrafioną inwestycją i przyniosły stratę.

Dlatego warunkiem skutecznej kampanii marketingowej jest:

1.    Sformułowanie jasnych celów zgodnie z modelem SMART (cel musi być  skonkretyzowany,  mierzalny, osiągalny, realny i określony w czasie).
2.    Zdefiniowanie i stałe monitorowanie prowadzonych działań za pomocą wskaźników.
3.    Analiza i powiązanie wyników kampanii z przychodem/stratą.

Jak wskazują eksperci, już samo mierzenie wyników podnosi efektywność działań – jest więc korzyścią samą w sobie.
Jak to wygląda w praktyce? Celem każdej kampanii marketingowej jest zysk. Nie musi on polegać jedynie na wzroście wpływów finansowych z obsługi klientów, ale może także przysporzyć firmie oszczędności (np. w procesie obsługi) lub zwiększyć zainteresowanie firmą (cel wizerunkowy, budowanie marki). Osobno należy traktować cel kampanii (np. zdobycie 100 nowych fanów na Facebooku czy zwiększenie odwiedzalności strony internetowej), osobno efekt jaki akcja przynosi firmie (np. czy zwiększająca się liczba fanów lub odwiedzających witrynę przekłada się na nowe zlecenia albo ograniczenie utraconych zleceń).

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Komunikacja marketingowa – promocja zintegrowana

    Obrazek do artykułu: Komunikacja marketingowa – promocja zintegrowana

    Na kompozycję komunikacji marketingowej składa się cały szereg narzędzi, takich jak reklama, promocja sprzedaży, public relations, marketing szeptany itd. Najważniejsze, by wszystkie podejmowane działania były zintegrowane i tworzyły spójny przekaż... Więcej

  • Marketingowe naczynia połączone

    Obrazek do artykułu: Marketingowe naczynia połączone

    Stosowanie zróżnicowanych form promocji wzmacnia ostateczny efekt i pozwala zrealizować różne cele marketingowe. Choć zasady etyki zawodowej zawierają pewne ograniczenia w zakresie reklamy, a charakter zawodu zaufania publicznego każe podchodzić do... Więcej

  • Najbardziej efektywne metody marketingowe

    Obrazek do artykułu: Najbardziej efektywne metody marketingowe

    W praktyce bardzo często jest tak, że najskuteczniejsze instrumenty marketingowe nie realizowane, mimo że firma deklaruje je jako najważniejsze w swojej działalności. Więcej

  • Strategia marketingowa w kancelarii podatkowej

    Obrazek do artykułu: Strategia marketingowa w kancelarii podatkowej

    Prowadzenie każdej działalności gospodarczej związane jest z koniecznością podejmowania szeroko rozumianych działań marketingowych. W dobie narastającej konkurencji oraz nasycenia rynku firmami konkurencyjnymi nie wystarczy już stosowanie prostej... Więcej

  • Marketingowe wyzwania profesjonalistów

    Obrazek do artykułu: Marketingowe wyzwania profesjonalistów

    Głównym celem stosowania instrumentów marketingowych jest zainteresowanie klientów ofertą kancelarii podatkowej. W odniesieniu do dotychczasowych klientów, działania te pomagają utrzymać dobre relacje i poszerzyć zakres dotychczasowej współpracy oraz... Więcej

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE