1. Najpierw chętniej woleliśmy oglądać obrazki, niż czytać tekst, teraz to się zmieniło – statyczny obraz to już za mało, dlatego największe zainteresowanie użytkowników sieci wzbudza obecnie video. Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba zlecać na zewnątrz produkcji filmu, bo wystarczy własny telefon komórkowy.

2. Złota zasada mówi, że we wpisach powinno się zachować proporcję 90/10, jeśli chodzi o treści merytoryczne (edukacja) i promocyjne. Naruszenie tej reguły powoduje, że nasz kanał zamienia się w słup reklamowy.

3. Trudno dzisiaj znaleźć osobę, która narzekałaby na nadmiar czasu. Wszechobecny pośpiech sprawia, że jeśli chcemy być na bieżąco możemy sobie pozwolić jedynie na przyswajanie krótkich treści. Dlatego zwięzły, prosty i przystępny przekaz cały czas jest w cenie! Górny limit 140 znaków znany z Twittera warto stosować także w komunikacji za pośrednictwem innych kanałów.

4. Aby wzmocnić zainteresowanie naszym profilem warto wspomóc się płatną promocją. Dzięki możliwości precyzyjnego określenia grupy docelowej, elastycznemu budżetowi i stałej możliwości dokonywania zmian w kampanii można liczyć na widoczne efekty.

5. Najważniejsza cecha skutecznej kampanii promocyjnej w social media to kreatywność.  Nie chodzi tylko o atrakcyjne i wartościowe wpisy, ale też stałe analizowanie tego, co podoba się naszej publiczności, a co nie wzbudza większego zainteresowania i odpowiednie kształtowanie kolejnych treści.
 
Źródło: 5 social media trends PR pros must embrace, Hannah Lacamp and Gunnar Wilbert, www.prdaily.com