Prawo Podatkowe, Restrukturyzacyjne, Legislacja

Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Organizacja pracy – jak uniknąć rutyny?

Organizacja pracy – jak uniknąć rutyny?

23.08.17

Nawet do najbardziej pasjonującej pracy po pewnym czasie może wkraść się rutyna. Oto pięć wskazówek, które pomogą rozpocząć każdy dzień w kancelarii podatkowej lub biurze rachunkowym z silną motywacją i zwiększyć efektywność realizowanych zadań.

articleImage: Organizacja pracy – jak uniknąć rutyny? fot. Thinkstock

1. Po pierwsze, ustal cele.
Trudno osiągnąć cel bez planu działania, dlatego pierwszą czynnością po przyjściu do biura powinno być stworzenie listy zadań do wykonania na rozpoczynający się dzień. Dobrym rozwiązaniem jest też zaplanowanie obowiązków poprzedniego wieczoru – pomoże to uniknąć problemów z zaśnięciem spowodowanych natłokiem myśli. Cele dnia powinny być ściśle powiązane z celami długoterminowymi. Odhaczając na liście kontrolnej wykonanie czynności łatwiej zobaczyć postępy pracy, a to daje satysfakcję i doskonale motywuje do dalszego działania.

2. Po drugie, zacznij poranek tak, jak lubisz.
To ważne, by zacząć dzień w dobrym nastroju. Warto wstać kilkanaście minut wcześniej i wypić filiżankę ulubionej kawy lub herbaty, pobiegać, poczytać gazetę albo posłuchać muzyki.

3. Po trzecie, nie ulegaj rozleniwieniu, tylko działaj!
Choć włączenie po raz kolejny drzemki na telefonie komórkowym i perspektywa by pospać dłużej jest bardzo kusząca, to już na początku dnia utrudnia nam realizację założonych celów. Z tego samego powodu należy unikać złodziei czasu – przeglądania zaraz po przebudzeniu portali społecznościowych i filmików na You Tube.

4. Po czwarte – pracuj w zespole.
Współpraca z innymi ludźmi zwiększa motywację i sprawia, że praca staje się ciekawsza i bardziej satysfakcjonująca. Poza tym w pracy umysłowej szczególnie sprawdza się zasada – co dwie głowy to nie jedna!

5. Po piąte – utrzymuj porządek.
Aby praca była efektywna konieczne jest zachowanie wokół siebie ładu i przejrzystej przestrzeni. Nie bez powodu mówi się, że porządek na biurku to porządek w głowie. A na biurku pomocny będzie tradycyjny kalendarz, w którym zapisujemy ważne terminy i zadania lub specjalna aplikacja na smartfonie lub komputerze.
 

Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz


W artykule wykorzystano: Adam Toren, „5 Things You Should Do to Stay Happy, Passionate and Productive While You Work”, entrepreneur.com.
 

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE