Żadna kancelaria ani biuro nie jest w stanie wykonać usługi bez udziału klienta. Musi otrzymać wszystkie potrzebne informacje i dokumenty, dopytać o szczegóły i uzgodnić ostateczne rozwiązanie problemu. Klient musi być poza tym poinformowany o zasadach współpracy z kancelarią (biurem), takich jak terminy, sposób przekazywania dokumentacji, rozliczenia itd. Komunikacja stanowi więc niezbędny warunek właściwej realizacji świadczonych usług.

Poza wywiązywaniem się z czynności objętych umową rolą firm z branży księgowej jest edukowanie klienta – informowanie o ważnych zmianach w prawie, wskazywanie niebezpieczeństw oraz najbardziej optymalnych dla niego w świetle obowiązującego prawa rozwiązań.

Aby pozyskać nowe zlecenia kancelarie i biura komunikują się z potencjalnymi klientami prezentując korzyści ze współpracy z kancelarią (biurem). Wykorzystują różnego rodzaju kanały – reklamę, public relations, kontakty osobiste.

Marka i prestiż firmy są budowane nie tylko poprzez relacje z klientami, ale także urzędami, sądami, organizacjami, osobami z tej samej branży i całym otoczeniem biznesowym (dostawcami, kontrahentami, partnerami).

W ostatnim czasie wiele mówi się o komunikacji marketingowej, w której ważne miejsce zajmuje content marketing, czyli marketing oparty na przekazywaniu wartościowych treści. Przesyt reklamami spowodował, że klienci oczekują pogłębionej informacji o usłudze lub produkcie, a Internet daje niezwykle szerokie możliwości dostarczenia im takiej wiedzy w wygodnej i łatwo dostępnej formie. Korzystając z różnych form i kanałów komunikacji warto pamiętać przede wszystkim o tym, aby była ona spójna – zarówno pod względem treści, jak i formy.