Prawo Podatkowe, Restrukturyzacyjne, Legislacja

Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Jak wspomagać działania public relations?

Jak wspomagać działania public relations?

28.09.17

Podstawowym zadaniem PR-u jest informowanie i komunikowanie się z otoczeniem. Są jednak środki uzupełniające, które ułatwiają zdobycie zrozumienia i pozytywnego nastawienia ze strony otoczenia firmy.

articleImage: Jak wspomagać działania public relations? fot. Thinkstock

Najbardziej typowym przykładem takich działań są darowizny, dotacje, mecenaty, czy sponsoring.

Nie są to jednak jedyne działania wspomagające klasyczne instrumenty public relations.

Popularne są też patronaty i inne formy wspierania różnego rodzaju celów społecznych, czy udział w akcjach charytatywnych lub aukcjach dobroczynnych.

Inny przykład to świadczenie pomocy eksperckiej (porad) pro publico bono, czy zatrudnianie osób niepełnosprawnych.

Niektóre organizacje udostępniają organizacjom pożytku publicznego pomieszczenia biurowe – najczęściej sale konferencyjne.

Wiedza ekspercka i fachowe wsparcie są bardzo cenione w przypadku inicjatyw obywatelskich i rozwiązywaniu problemów społecznych.

Budowaniu pozytywnego wizerunku wśród lokalnej społeczności służy poparcie lub zaangażowanie w powstawanie wydawnictw poświęconych miejscowej społeczności – jej kulturze i historii.

Innym przykładem działań uzupełniających PR jest zachęcanie pracowników do prac na rzecz lokalnej społeczności i wspólnoty lokalnej.

Wszystkie te inicjatywy łączy brak oczekiwań co do wzajemności świadczeń i to, że tworzą pozytywne skojarzenia, które ułatwiają komunikację z otoczeniem. Nie można ich traktować jak typowej promocji, bo w literaturze są wyraźnie odróżniane od public relations.

Trudno oczekiwać, że dla potencjalnego klienta kancelarii podatkowej lub biura rachunkowego decydującym argumentem przy podpisaniu umowy będzie zaangażowanie społeczne, ale z pewnością przyczyni się ono do zwiększenia rozpoznawalności i to w bardzo pozytywnym kontekście.

Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz



Źródło: K. Wojcik, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013 r.

 

Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Własne
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE