Pewnie dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że najważniejsza jest treść. Należy pisać jasno i zwięźle. Czytelnik powinien szybko zorientować się, jakie jest główne przesłanie tekstu. Nie wolno przesadzać z promocją – takie treści mogą skutecznie zniechęcić do odwiedzania firmowego profilu. Naszym celem powinno być dostarczanie użytecznych i ciekawych informacji oraz rozwiązywanie problemów w oparciu o kompetencje firmy.

Dodając wpisy na firmowym profilu nagłówek nie powinien mieć więcej niż 20 słów, a opis 50. Użytkownicy Facebooka nie mają czasu na czytanie długich artykułów, a poza tym o ich uwagę walczy cała rzesza innych nadawców. Jeśli to możliwe warto posługiwać się emotikonami – w wielu przypadkach skutecznie zastępują słowa i lepiej wyrażają emocje, które niesie treść wpisu. Ważna jest początkowa treść – tytuł i pierwsze kilka wyrazów powinny wystarczyć, by podjąć decyzję: klikam i czytam dalej, czy nie.

W przypadku Facebooka sprawdza się modna ostatnio zasada – „mniej znaczy więcej”. Niektóre firmy odnotowały znaczny wzrost zaangażowania swoich fanów po tym, jak zmniejszyły częstotliwość dodawania wpisów do 2-3 dziennie.

Wszystkie badania potwierdzają, że bardziej interesujące i angażujące są wpisy zawierające grafikę. Mogą to być zdjęcia, podgląd podlinkowanych artykułów, a także filmy, obrazki i itp.

Duże znaczenie ma czas, w którym są publikowane posty. Eksperci wskazują, że nawet najlepsza treść zamieszczona wtedy, gdy czytelnicy śpią lub nie są aktywni nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Warto zatem korzystać z bezpłatnych statystyk Facebooka,  z których można odczytać, kiedy nasze posty są najczęściej wyświetlane. Można też samodzielnie obserwować reakcje na wpisy zamieszczane o różnych porach i ustalić najbardziej optymalny czas publikowania.

Źródło: The 5 Key Ingredients of a Perfect Facebook Post, Dara Fontein, 11 lipca 2017, blog.hootsuite.com.