Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Jak przygotować się do udziału w targach?

Jak przygotować się do udziału w targach?

05.10.17

Coraz więcej kancelarii podatkowych i biur rachunkowych prezentuje swoją ofertę podczas targów adresowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. Poza nawiązywaniem kontaktów biznesowych budują w ten sposób swoją markę i zwiększają rozpoznawalność. Targi to także dobra okazja do przyjrzenia się z bliska konkurencji.

articleImage: Jak przygotować się do udziału w targach? fot. Thinkstock

Na wstępie warto zaznaczyć, że udział w targach to znaczny wysiłek organizacyjny i finansowy. Najwięcej czasu i pieniędzy pochłaniają przygotowania, szczególnie wtedy, gdy firma nie dysponuje materiałami promocyjnymi.

Ale zacznijmy od początku: pierwszy krok to wybór terminu, w którym chcemy się zaprezentować i targów, na których możemy spotkać naszych potencjalnych klientów. Szczyt sezonu wystawienniczego to okres jesienny, a później miesiące przedwakacyjne. Oferta targowa jest bardzo bogata – w większości dużych miast są organizowane wydarzenia adresowane do przedsiębiorców. Dobrym wyborem są targi skupiające wystawców oferujących usług dla biznesu (outsourcingowe). Zarówno kancelarie podatkowe jak i biura rachunkowe znakomicie wpisują się w tego rodzaju wydarzenie. Informacje o targach są dostępne w Internecie na specjalnie dedykowanych stronach internetowych. Warto upewnić się, jaka jest grupa docelowa tego wydarzenia i jakie branże będą reprezentowane.

Nie można decydować się na udział w targach w ostatniej chwili – na przygotowania trzeba zarezerwować kilka tygodni. W przeciwnym razie czas i pieniądze zainwestowane w tę formę promocji pójdą na marne. Pierwszy krok to wysłanie formularza zgłoszeniowego. Deklarujemy w nim, z jakiej formy udziału w targach chcemy skorzystać: ustawić stoisko firmowe, zamieścić reklamę w katalogu targowym, zlecić rozdawanie ulotek hostessom, wygłosić prelekcję itp. Widoczność firmy zwiększy specjalny status – sponsora, partnera targów czy eksperta.

Tworząc plan przygotowań do targów oraz budżet trzeba wziąć pod uwagę wysokość opłaty rejestracyjnej, koszty związane z ewentualnym dojazdem, przewiezieniem materiałów i zakwaterowaniem, a także wytworzeniem materiałów promocyjnych: roll-upów, ulotek, folderów, gadżetów firmowych itp.

Aby zwiększyć zainteresowanie udziałem firmy w targach warto poinformować o nim na stronie internetowej i profilach w mediach społecznościowych. Można też rozesłać zaproszenia mailem. W przeddzień wydarzenia koniecznie trzeba sprawdzić, czy wszystkie ustalenia z organizatorem są zrealizowane: stoisko jest ustawione i wyposażone zgodnie z umową, w katalogu znajduje się nasza reklama, ulotki dotarły na czas itp.

Aby udział w targach przyniósł oczekiwane korzyści dla firmy po ich zakończeniu należy dokonać podsumowania i zapisać co można było zrobić lepiej, a także skontaktować się z firmami, które wykazały zainteresowanie współpracą odwiedzając nasze stoisko.

Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz


 

Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Własne
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Prof. Etel: Tryb przyznawania ulg w podatkach trzeba zmienić

    Obrazek do artykułu: Prof. Etel: Tryb przyznawania ulg w podatkach trzeba zmienić

    Może tak być – i w praktyce to się zdarza – że wójt jako beneficjent wpływów z podatku wyrazi zgodę na umorzenie zaległości, a naczelnik urzędu skarbowego jej nie udzieli. Ta dziwna procedura współdecydowania o podatkach lokalnych przez organy... Więcej

  • Będą nowe zasady rozliczania PIT

    Obrazek do artykułu: Będą nowe zasady rozliczania PIT

    Opublikowany we wtorek projekt zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych przewiduje, że rozliczenie roczne PIT dla wszystkich podatników przygotuje Krajowa Administracja Skarbowa. Od przyszłego roku, dzięki nowej usłudze Twój e-PIT,... Więcej

  • Podmioty powiązane czeka rewolucja

    Obrazek do artykułu: Podmioty powiązane czeka rewolucja

    Od nowego roku progi dokumentacyjne zostaną podniesione. Terminy na sporządzenie dokumentacji lokalnej będą wydłużone. Zasady rozliczeń i kalkulacji ceny rynkowej mają być uproszczone. Takie są m.in. założenia projektu zmian w ustawie o CIT i PIT. Więcej

  • Zmiany w cenach transferowych sprzeczne z międzynarodowymi standardami

    Obrazek do artykułu: Zmiany w cenach transferowych sprzeczne z międzynarodowymi standardami

    16 lipca br. opublikowany został projekt ustawy istotnie zmieniający przepisy podatkowe dotyczące cen transferowych. Zmiany wzbudzą wiele kontrowersji i zwiększą niepewność w prowadzeniu działalności gospodarczej. Brak spójności z międzynarodowymi... Więcej

  • Danina solidarnościowa – projekt ustawy gotowy

    Obrazek do artykułu: Danina solidarnościowa – projekt ustawy gotowy

    Najbogatsi zapłacą więcej w rocznym PIT. Fundusz pomocy niepełnosprawnym zasili też część składek na Fundusz Pracy. Wynika to z ogłoszonego właśnie projektu ustawy. Nowe przepisy wejdą w życie w styczniu 2019 roku. Więcej

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE