Oto jak zacząć nowy dzień, aby wszystkie zawodowe obowiązki szły jak z płatka.

1. Tradycyjny budzik zamiast alarmu w telefonie.

Większość z nasz jako budzika używa telefonu. Ten nawyk ma trzy podstawowe wady: po pierwsze bez wysiłku, nawet półświadomie można w nieskończoność przełączyć aparat w tryb drzemki i odkładać pobudkę o kolejne minuty. Po drugie, traktując smartfon jako budzik pojawia pokusa, by przed wstaniem z łóżka rzucić jeszcze okiem na media społecznościowe lub ulubione serwisy internetowe, co także sprzyja utracie cennych minut. Wreszcie po trzecie – telefon trzymamy zwykle przy łóżku, a tradycyjny budzik, umieszczony odpowiednio daleko, zwłaszcza gdy emituje trudny do zniesienie dźwięk, skutecznie zmusza to wstania.

2. Daj sobie chwilę na wzięcie oddechu przed dniem pracy.

Aby ograniczyć stres związany z rozpoczynającym się dniem w biurze, zamiast od razu rzucić się w wir obowiązków lepiej wypić filiżankę kawy lub herbaty. Warto znaleźć swój własny rytuał i konsekwentnie go przestrzegać każdego ranka. To pozwoli „oczyścić” myśli i z dobrym nastawieniem ruszyć naprzeciw nowym wyzwaniom.

3. Przygotuj się na następny dzień.

Jeśli wieczorem zaplanujemy zadania na kolejny dzień (najlepiej w formie check-listy) i przygotujemy ubrania zwiększymy swoje szanse na skuteczne załatwienie zaplanowanych spraw. Zaoszczędzimy czas, który rano trzeba stracić na błahe sprawy, a w ciągu dnia na planowanie czynności.

4. Znajdź chwilę żeby poćwiczyć.

Aktywność fizyczna jest ważna dla zdrowia i, jak potwierdzają badania naukowe, wywołują wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Nie trzeba koniecznie wstawać o 5 rano po to, żeby biegać – wystarczy lekka gimnastyka lub kilka minut na rowerze stacjonarnym – ważne, by ta aktywność sprawiała nam przyjemność, a nie była tylko przykrym obowiązkiem.

5. Przeczytaj coś dla przyjemności.

Ludzie sukcesu potrafią znaleźć rano czas na choćby krótką lekturę – wybierają to, a nie na przykład włączanie telewizji lub sprawdzanie maili. Czytanie pomaga „rozruszać” mózg, zwłaszcza jeśli sprawia przyjemność. Warto zacząć dzień o krótkiej lektury, z której można dowiedzieć się czegoś nowego z interesującej nas dziedziny – finansów czy podatków.

Nie wszystkie zalecenia trzeba wdrożyć od razu – wystarczy wprowadzić w życie wybrane z nich, aby dobrze zacząć dzień i wykorzystać efektywnie czas przeznaczony na pracę.

Źródło: Richard Lorenzen, 5 Habits of Successful People Before 8 a.m. https://www.entrepreneur.com