Właściciele kancelarii podatkowych i biur rachunkowych coraz chętniej dzielą się swoją wiedzą z innymi użytkownikami Internetu, traktując jednocześnie ten kanał jako wartościowe narzędzie promocji i budowania wizerunku. Angażując swój czas i wkładając wysiłek w napisanie artykułu, newsa, czy stworzenie wpisu na blogu chcemy dotrzeć do jak największej liczby czytelników, co nie jest łatwe przy gigantycznej ilości publikacji w sieci. Oto kilka wskazówek jak pisać na potrzeby Internetu i być chętnie czytanym.

1. Najważniejsza jest oczywiście ciekawa, wysokiej jakości treść. Będąc ekspertem w danej dziedzinie można przyciągnąć uwagę czytelnika unikalnymi informacjami, które nie są powieleniem tego, co pojawia się na innych stronach. Najbardziej doceniane są publikacje o tym jak rozwiązać lub uniknąć jakiegoś problemu, a także wszelkiego rodzaju nowości i ciekawostki – tego rodzaju treści zainteresują szeroką rzesza czytelników. Natomiast kwestie bardziej szczegółowe, specjalistyczne przyciągną co prawda mniej użytkowników sieci, ale również znajdą swoje grono zainteresowanych.

2. Pisząc artykuł do internetu należy zadać sobie pytanie, jak potencjalny czytelnik sformułuje pytanie – czyli co wpisze do wyszukiwarki by znaleźć to, o czym piszemy. Na przykład osoba zainteresowana cenami transferowymi wpisze do wyszukiwarki: „ceny transferowe w 2017 r.” a ta która szuka wiedzy na temat jednolitego pliku kontrolnego „JPK od kiedy dla mikroprzedsiębiorców”. Będąc autorem publikacji zamieszczanej w Internecie zawsze trzeba sformułować tytuł w taki sposób, by ułatwić czytelnikowi odnalezienie naszego tekstu za pomocą wyszukiwarki.

3. Aby podwyższyć pozycję artykułu w liście wyników wyszukiwania warto sformułować kilka (2-3), słowa kluczowe – czyli wyrazy, które będą esencją naszego tekstu i zamieścić je w tytule, w leadzie (wprowadzeniu do tekstu) oraz dalej, w treści publikacji.

4. Użytkownik sieci w określony sposób zapoznaje się z tekstem: w pierwszej kolejności zwraca uwagę na tytuł, następnie czyta lead, a potem skanuje wzrokiem dalszą treść, zatrzymując się na śródtytułach, wyróżnieniach, wypunktowaniach, pogrubionym tekście i grafice. Dlatego tekst powinien być podzielony na niezbyt obszerne bloki (akapity) i zróżnicowany graficznie - to znacznie ułatwia i przyspiesza czytanie.

Dowiedz się więcej z książki
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł