Wskazówki sformułowane wiele lat temu przez Ogilvego dla pracowników jego agencji marketingowej są pomocne także dziś przy tworzeniu tekstów, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zwiększenie szans na zainteresowanie zakupem produktu lub usługi. Warto z nich korzystać również przy pisaniu dla innych celów niż promocja.

1. Czytaj książki o tym jak pisać. Na rynku jest dostępnych wiele poradników, które w przystępny sposób wskazują jak poprawnie pisać. Większość z nas od czasu ukończenia szkoły nie doskonaliła umiejętności pisarskich, więc warto nadrobić zaległości w tym zakresie. Nie zaszkodzi także odświeżenie podstawowej wiedzy o gramatyce i interpunkcji.

2. Pisz tak jak mówisz – czyli naturalnie. Próbuj znaleźć złoty środek pomiędzy językiem potocznym a literackim.

3. Używaj krótkich słów, zdań i akapitów. Również w przypadku pisania sprawdza się uniwersalna zasada – mniej znaczy więcej. Poza tym bardziej liczy się jakość niż ilość.

4. Unikaj wyszukanego słownictwa i żargonu, aby twoje wypowiedzi nie były pretensjonalne.

5. Nigdy nie pisz więcej niż dwie strony na dany temat. To szczególnie aktualna wskazówka w czasach dominujących w internecie krótkich treści.

6. Sprawdź interpunkcję oraz czy w tekście nie ma błędów ortograficznych i literówek. Chociaż edytory tekstu wyłapują większość błędów ortograficznych, to w razie jakichkolwiek wątpliwości lepiej sięgnąć do słownika (najwygodniejsze są te on-line).

7. Nigdy nie wysyłaj ważnego tekstu tego samego dnia, w którym go napisałeś. Przeczytaj go na głos następnego dnia, wprowadź poprawki i dopiero wtedy wyślij.

8. Jeśli publikacja ma szczególne znaczenie, poproś o korektę lub uwagi osobę, która dobrze pisze.

9. Zanim napiszesz list, pismo, e-mail lub artykuł -  upewnij się, czy jasno wynika z niego to, co chcesz przekazać odbiorcy lub czytelnikowi. Jeśli treść ma wywołać określone działanie, sprawdź czy jest tam wyraźnie napisane, co odbiorca ma zrobić.

10. Jeśli oczekujesz reakcji zamiast pisać idź i powiedz drugiej osobie co chcesz, żeby zrobiła.