Oto 3 pomysły na niesztampową prezentację kancelarii:

Ponieważ funkcjonujemy w kulturze obrazkowej, ciekawym rozwiązaniem może być prezentacja firmy za pomocą infografiki. Do tego potrzebna będzie jednak współpraca a grafikiem. Najważniejsze, by grafika odpowiadała charakterowi firmy – jest równie ważna jak treść, dlatego trzeba dobrze przemyśleć, w jaki sposób chcemy przedstawić nasz zespół i to, co robimy, by w trafny sposób zaprezentować specyfikę i niepowtarzalność naszej działalności. Za pomocą infografiki można zaprezentować również ważne dane liczbowe (liczba klientów, oddziałów, wygranych spraw, lat na rynku itp.).

Skutecznym i angażującym klienta sposobem będzie przedstawienie firmy poprzez nagranie video. Taki materiał może być zamieszczony na firmowej stronie www, ale również wykorzystywany w reklamie online oraz podczas wystąpień (np. szkoleń). Zaletą takiego rozwiązania jest to, że pierwszy kontakt z firmą jest niemal taki, jak bezpośrednie spotkanie. Jeszcze przed nawiązaniem rzeczywistego kontaktu klient jest w stanie zorientować się z kim będzie miał do czynienia, jakiej atmosfery współpracy może się spodziewać. Videoprezentację można nagrać samodzielnie albo zlecić to fachowcom.

Innym oryginalnym rozwiązaniem jest oddanie głosu klientom, którzy zaprezentują naszą kancelarię (biuro). Taka prezentacja może przybrać formę video albo tekstów, w których zadowoleni klienci opisują naszą firmę i udzielają rekomendacji innym przedsiębiorcom. Jest to bardziej przekonujący przekaz niż autoprezentacja. W przygotowaniu wypowiedzi klientów może być pomocny zestaw pytań – odpowiedzi będą stanowić gotowy materiał do wykorzystania w prezentacji:
•    Jak zmieniliśmy Twoją firmę?
•    Co wyróżnia nas od innych kancelarii podatkowych (biur rachunkowych)?
•    Co najbardziej cenisz we współpracy z nami?
•    Jeśli miałbyś opisać nas przyjacielowi, to powiedziałbyś, że czym się zajmujemy?
Taka prezentacja może być wykorzystana zarówno w materiałach online, jak i tradycyjnych, papierowych.

Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz

Artykuł przygotowano w oparciu o: Laura Petrolino, Eight Unique About Us Examples to Showcase Your PR Firm, spinsucks.com.