Prawo Podatkowe, Restrukturyzacyjne, Legislacja

Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Formy promocji a proces decyzyjny klienta

Formy promocji a proces decyzyjny klienta

18.05.17

Zanim klient zdecyduje się na współpracę z kancelaria podatkową lub biurem rachunkowym przechodzi przez kolejne etapy procesu zakupowego. Począwszy od identyfikacji problemu aż po zawarcie umowy, firma wysyła komunikaty dopasowane do aktualnych potrzeb klienta.

articleImage: Formy promocji a proces decyzyjny klienta fot. Thinkstock

W przypadku usług specjalistycznych klienci nie zawsze mają świadomość, że jest im potrzebne wsparcie doradcy lub księgowego. Niestety niejednokrotnie współpraca ta wynika z problemów, które powstały w wyniku wieloletnich zaniedbań albo niespodziewanej kontroli, która wykazała nieprawidłowości. Poza tym świadomość prawno-podatkowa przedsiębiorców jest wciąż bardzo niska – wielu z nich nie zdaje sobie sprawy z ryzyka i zagrożeń jakie niesie ze sobą nieznajomość obowiązujących przepisów prawa czy nieterminowe rozliczanie z fiskusem. Dlatego w usługach profesjonalnych tak ważna jest edukacja, czyli uświadamianie przedsiębiorcom, że współpraca z doradcą lub księgowych przynosi wymierne korzyści – zapewnia bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko.

Identyfikacja problemu związanego z podatkami lub księgowością w firmie ma zatem miejsce wtedy, gdy przedsiębiorca znajdzie się w opałach i potrzebuje pomocy albo wtedy, gdy zrozumie, że kłopotów można uniknąć jeśli współpracuje się z fachowcem. Na tym etapie zadaniem biura (kancelarii) jest edukacja potencjalnych klientów oraz rozpowszechnianie wiedzy o firmie i jej ofercie po to, by w razie potrzeby klient w łatwy sposób mógł ją odnaleźć. Chodzi tu o stworzenie jak największej ilości okazji do zetknięcia z informacjami o biurze (kancelarii).

Drugi etap to poszukiwanie informacji o potencjalnym partnerze w interesach. Do niedawna najskuteczniejszym sposobem znalezienia dobrej kancelarii (biura) były rekomendacje. Dzisiaj coraz częściej przedsiębiorcy opierają się o opinie wyrażane w internecie – w mediach społecznościowych i na forach dyskusyjnych. Na tym etapie ważne jest więc zbudowanie renomy, która opiera się na pozytywnych komentarzach i opiniach klientów aktywnych w sieci.

Internet pełni bardzo ważną rolę  w fazie porównywania dostępnych opcji, czyli ofert konkurencyjnych biur i kancelarii. Wreszcie zapada decyzja o nawiązaniu współpracy z wybranym biurem (kancelarią), ale wysiłki marketingowe nie kończą się, ponieważ następuje faza konfrontacji obietnic usługodawcy z rzeczywistym przebiegiem współpracy, a także zderzenie oczekiwań klienta z faktycznym procesem świadczenia usługi. Warto zadbać o relacje i wysoką jakość obsługi, aby wysiłki marketingowe podjęte na wcześniejszych etapach nie okazały się daremne, a rozczarowany klient nie zrezygnował ze współpracy.

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Pomiar efektów w kampaniach marketingowych

    Obrazek do artykułu: Pomiar efektów w kampaniach marketingowych

    Niezależnie od tego, jaką realizujemy kampanię: czy jest to ogólna kampania marketingowa kancelarii czy akcja prowadzona w social media, konieczne jest uwzględnienie wskaźników, które umożliwią zbadanie jej rezultatów. To z kolei pozwoli powiązać... Więcej

  • Jak zaistnieć i przetrwać na rynku usług doradczych

    Obrazek do artykułu: Jak zaistnieć i przetrwać na rynku usług doradczych

    W ostatnim wydaniu dwumiesięcznika „Radca Prawny” opublikowano interesującą rozmowę na temat źródeł przewagi konkurencyjnej kancelarii prawnej. Wiele spostrzeżeń dr. hab. Jana Fazlagića z UE w Poznaniu można odnieść również do kancelarii podatkowych. Więcej

  • Od promocji do sprzedaży (nie) jeden krok

    Obrazek do artykułu: Od promocji do sprzedaży (nie) jeden krok

    Aktywna komunikacja marketingowa to szereg działań, których celem jest dotarcie do klienta z informacją o firmie i jej ofercie. Efektem promocji jest przyciągnięcie uwagi osób zainteresowanych współpracą z biurem lub kancelarią. Jednak tylko... Więcej

  • Wicepremier: ponad 150 mld zł wpłynie w tym roku z VAT

    Obrazek do artykułu: Wicepremier: ponad 150 mld zł wpłynie w tym roku z VAT

    Myślę, że w tym roku przekroczymy 150 mld zł, jeśli chodzi o wpływy samego VAT do budżetu, ale również zwiększymy wpływ CIT - powiedział w czwartek w Radiu Maryja wicepremier Mateusz Morawiecki. Mówił też o potrzebie powołania komisji śledczej w... Więcej

  • Banki zapłaciły już prawie 5 mld zł podatku od instytucji finansowych

    Obrazek do artykułu: Banki zapłaciły już prawie 5 mld zł podatku od instytucji finansowych

    Od początku obowiązywania podatku od niektórych instytucji finansowych banki zapłaciły 4 mld 991,8 mln zł tego podatku - pisze Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w raporcie o wpływie tego podatku na sytuację banków komercyjnych. Więcej

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE