Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Efekt pierwszego wrażenia podczas wystąpień publicznych

Efekt pierwszego wrażenia podczas wystąpień publicznych

29.06.17

„Dobre wejście” liczy się szczególnie w kontaktach biznesowych i przy wystąpieniach publicznych. Mówi się, że jeśli uda nam się wywrzeć na innych dobre pierwsze wrażenie, to nas nie zapomną. A to bardzo ułatwia prowadzenie biznesu, bo znacznie chętniej kupujemy od tych, których lubimy.

articleImage: Efekt pierwszego wrażenia podczas wystąpień publicznych fot. Thinkstock

1. „Kup” publiczność jeszcze zanim wejdziesz na scenę.  Skutecznym sposobem na zaskarbienie sobie sympatii słuchaczy podczas prelekcji jest poprzedzenie swojego wystąpienia wprowadzeniem – przez inną osobę, prezentację lub film, w którym zostajemy przedstawieni jako eksperci bądź specjaliści w danej dziedzinie.

2. Skorzystaj z siły autorytetu. Cenne będą rekomendację udzielone przed naszym wystąpieniem przez osoby, które są autorytetami dla danej grupy słuchaczy lub przynajmniej są przez nich dobrze rozpoznawane i szanowane. Wchodząc na scenę uzyskuje się  w ten sposób kredyt zaufania publiczności i znacznie łatwiej jest wtedy wywrzeć dobre wrażenie. Nazywa się to „efektem halo” – zaufanie i szacunek osoby rekomendującej zostaje przeniesiony na osobę rekomendowaną, dzięki czemu publiczność jest bardziej otwarta na prezentację, która ma być wygłoszona.

3. Daj się poznać na długo przed wystąpieniem. Dobrą praktyką jest stworzenie przyszłej publiczności okazji, aby zobaczyła nas (lub przynajmniej przeczytała o nas) przed tą kluczową, najważniejszą prelekcją, np. w profesjonalnie przygotowanych materiałach udostępnionych w Internecie (w mediach społecznościowych, prezentacjach multimedialnych do pobrania itp.). Ten prosty zabieg polega na tym, że słuchacz będzie miał wrażenie, że już gdzieś nas widział lub o nas słyszał, a to z kolei oznacza dodatkowe punkty sympatii i zaufania już na wstępie prezentacji.

Źródło: 5 Ways to Make a Strong Impression With Every Audience, Dustin Mathews, www.entrepreneur.com

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Negocjacje zakończone sukcesem – jak to zrobić?

    Obrazek do artykułu: Negocjacje zakończone sukcesem – jak to zrobić?

    W artykule zamieszczonym niedawno w serwisie entrepreneur.com doświadczeni przedsiębiorcy dzielą się radami, jak sprawić by negocjacje z klientami lub kontrahentami przebiegały gładko i zakończyły się podpisaniem korzystnej umowy. Więcej

  • Formy promocji a proces decyzyjny klienta

    Obrazek do artykułu: Formy promocji a proces decyzyjny klienta

    Zanim klient zdecyduje się na współpracę z kancelaria podatkową lub biurem rachunkowym przechodzi przez kolejne etapy procesu zakupowego. Począwszy od identyfikacji problemu aż po zawarcie umowy, firma wysyła komunikaty dopasowane do aktualnych... Więcej

  • Sposoby na zainteresowanie swoimi usługami w social media

    Obrazek do artykułu: Sposoby na zainteresowanie swoimi usługami w social media

    Większość właścicieli kancelarii podatkowych i biur rachunkowych podchodzi do promocji w mediach społecznościowych z umiarkowanym entuzjazmem. Nie do końca wierzą w to, że uda im się zainteresować innych swoją działalnością. Istnieją jednak sposoby... Więcej

  • Dwie trzecie firm wysłało już JPK_VAT

    Obrazek do artykułu: Dwie trzecie firm wysłało już JPK_VAT

    W piątek w południe z obowiązku przesłania jednolitego pliku kontrolnego wywiązało się nieco ponad milion podatników. Pozostałe pół miliona firm musi to zrobić do poniedziałku - wynika z informacji udzielonych lex.pl przez Ministerstwo Finansów. Więcej

  • Problemy w rozliczeniach VAT branży budowlanej

    Obrazek do artykułu: Problemy w rozliczeniach VAT branży budowlanej

    Rok funkcjonowania mechanizmu odwróconego rozliczenia VAT przy robotach budowlanych unaocznił szereg wątpliwości rozliczeniowych. Same przesłanki formalne stosowania tego mechanizmu są proste. Praktyka jest już jednak bardziej skomplikowana. Więcej

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE