Prawo Podatkowe, Restrukturyzacyjne, Legislacja

Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » Deficyty w komunikacji prowadzą do braku zaufania

Deficyty w komunikacji prowadzą do braku zaufania

18.05.17

W usługach profesjonalnych fundamentalną kwestią jest zaufanie pomiędzy klientem a usługodawcą. Jednym z najważniejszych warunków powierzenia kancelarii lub biuru finansów firmowych jest niezakłócona, obustronna komunikacja.

articleImage: Deficyty w komunikacji prowadzą do braku zaufania fot. Thinkstock

Nie chodzi tu tylko o komunikację marketingową, lecz szeroko pojętą otwartość na informowanie o firmie oraz aktywne wsłuchiwanie w to, co mówi (czego potrzebuje) klient.

Komunikatywność powinna być wpisana w strategię biznesową każdej kancelarii (biura) od samego początku ich funkcjonowania. Tylko bowiem wyjście naprzeciw klientowi – szczególnie za pomocą narzędzi marketingowych, jakich dostarcza Internet (strony www, social media, e-mail marketing itd.), pozwoli – zwłaszcza nowo powstałej firmie - zaistnieć w świadomości potencjalnych zleceniobiorców. Płynna komunikacja jest też nieodzowna po nawiązaniu współpracy.

Założeniem marketingu relacyjnego, który sprawdza się szczególnie w usługach, dialog pomiędzy firmą a klientem to warunek udanej współpracy. Aby polepszyć jakość obsługi i udoskonalić ofertę potrzebna jest wiedza na temat potrzeb klienta, a żeby klient dowiedział się o nowych możliwościach, jakie stwarza dla niego usługodawca niezbędne jest wyjście z taką informacją do klienta.

Trudno liczyć na lojalność klienta, z którym firma utrzymuje sporadyczny kontakt, ograniczając się tylko do odbierania dokumentów  i informowania o wysokości podatku do zapłacenia. Im słabsze są więzi z kancelarią (biurem), tym łatwiejsza jest decyzja o odejściu do konkurencji.

Jeśli chodzi o kwestie wizerunkowe – tylko spójna, konsekwentnie realizowania komunikacja marketingowa – oczywiście zawsze w oparciu o wysoką jakość pracy kancelarii lub biura – jest w stanie zbudować silną i rozpoznawalną markę.

I na koniec rekomendacje – czyli najskuteczniejszy sposób pozyskiwania nowych zleceń. Mało prawdopodobne, by udzielił ich klient, który niewiele wie o kancelarii (biurze) – warunkiem polecenia są dobre relacje z usługodawcą, a do tego konieczna jest obustronna komunikacja.

 

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Najpierw relacje, potem sprzedaż

    Obrazek do artykułu: Najpierw relacje, potem sprzedaż

    Tak w najbardziej zwięzły sposób można zdefiniować marketing relacyjny. Ta koncepcja szczególnie sprawdza się w przypadku usług profesjonalnych, w których więź pomiędzy usługodawcą a klientem jest nie tylko niezbędnym składnikiem, ale wręcz warunkiem... Więcej

  • Wielokanałowość w komunikacji marketingowej

    Obrazek do artykułu: Wielokanałowość w komunikacji marketingowej

    Dzisiaj kancelarie podatkowe i biura rachunkowe mają do dyspozycji bardzo wiele możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Nie jesteśmy zdani tylko na kosztowną reklamę w tradycyjnych mediach, takich jak prasa czy telewizja - korzystamy również z... Więcej

  • Komunikacja – dlaczego jest tak ważna?

    Obrazek do artykułu: Komunikacja – dlaczego jest tak ważna?

    O ile nie każdy właściciel kancelarii podatkowej lub biura rachunkowego potwierdzi potrzebę promowania swoich usług, to wszyscy muszą się zgodzić, że komunikacja z klientem i szeroko rozumianym otoczeniem to warunek konieczny dla firm z tej branży. Więcej

  • Wicepremier: ponad 150 mld zł wpłynie w tym roku z VAT

    Obrazek do artykułu: Wicepremier: ponad 150 mld zł wpłynie w tym roku z VAT

    Myślę, że w tym roku przekroczymy 150 mld zł, jeśli chodzi o wpływy samego VAT do budżetu, ale również zwiększymy wpływ CIT - powiedział w czwartek w Radiu Maryja wicepremier Mateusz Morawiecki. Mówił też o potrzebie powołania komisji śledczej w... Więcej

  • Banki zapłaciły już prawie 5 mld zł podatku od instytucji finansowych

    Obrazek do artykułu: Banki zapłaciły już prawie 5 mld zł podatku od instytucji finansowych

    Od początku obowiązywania podatku od niektórych instytucji finansowych banki zapłaciły 4 mld 991,8 mln zł tego podatku - pisze Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w raporcie o wpływie tego podatku na sytuację banków komercyjnych. Więcej

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE