Strona główna » Doradca Podatkowy » Moja kancelaria » 4 sposoby na wyjście naprzeciw potrzebom klienta

4 sposoby na wyjście naprzeciw potrzebom klienta

11.10.17

W usługach świadczonych przez kancelarie podatkowe i biura rachunkowe inicjatywa nie leży po stronie klienta – to doradca lub księgowy powinien wykazać się aktywnością po to, by usługa stanowiła dla klienta wymierną wartość.

articleImage: 4 sposoby na wyjście naprzeciw potrzebom klienta fot. Thinkstock

Tajemnicą udanej sprzedaży jest ciągłe zadawanie sobie pytania: „co jeszcze mogę zrobić dla klienta?”, czyli szukanie punktów styku pomiędzy potrzebami klienta a tym, co oferuje nasza firma.

 

Istnieje kilka skutecznych sposobów na to, by nie przekroczyć cienkiej granicy między nachalną sprzedażą a autentyczną gotowością do pomocy klientowi.

Oto one:

1.    Nieustannie staraj się poznawać specyfikę firmy i branży klienta.

Śledź zmiany w prawie, trendy w branży, obserwuj konkurencję. Tylko tak dowiesz się, czego naprawdę potrzebuje klient, znajdziesz najlepsze rozwiązanie jego problemów i znajdziesz sposób na wsparcie go w rozwoju.

Aby dowiedzieć się więcej na temat firmy klienta zorganizuj tzw. seminarium odwrotne – zamień się rolami z klientem i pozwól mu opowiedzieć o swojej frmie oraz branży. Zanotuj te obszary, w których możesz pomóc.

2.    Co pewien czas przypominaj klientowi o zakresie usług kancelarii (biura).

Podsuń aktualny folder firmowy, zaproś na odświeżoną stronę www, wyślij newsletter informacyjny. Możesz być zaskoczony, ale wielu klientów – zwłaszcza obsługiwanych od wielu lat, nie ma pojęcia, jakie usługi oferujesz poza tymi, z których sami korzystają.

3.   Pamiętaj o indywidualnym podejściu i sprawnej komunikacji.

Nic tak nie jest cenione we współpracy z kancelarią lub biurem jak indywidualne podejście i sprawna komunikacja. Są one równie ważne jak wysoka jakość usług, a deficyty w tym obszarze stanowią częstą przyczynę odejścia klientów.

Co z tego, że kancelaria zajmuje czołowe pozycje w rankingach i wygrywa spory z fiskusem, kiedy codzienna współpraca idzie jak po grudzie, a klient zostaje sprowadzony do jednego z kilkudziesięciu segregatorów z dokumentami.

Profesjonalna i przyjazna obsługa jest tak samo ważna jak wysokiej jakości usługa!

4.   Dowiedz się jak prawidłowo budować relacje z klientami.

Większość doradców podatkowych i księgowych w swojej niezwykle trudnej pracy koncentruje się przede wszystkim na zapewnieniu klientom najwyższej jakości usług. Z tego względu poszerzają oni wiedzę głównie z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, prawa pracy itp., ponieważ na tych dziedzinach opierają swoją ofertę. Na doskonalenie tzw. miękkich kompetencji, jak np. budowanie relacji z klientami czy promocję, zwykle brakuje czasu. A to duży błąd.

Działalność kancelarii podatkowej i biura rachunkowego opiera się bowiem przecież na budowaniu relacji z klientem i aktywnej komunikacji z otoczeniem.

Jeśli nie korzystasz ze wsparcia specjalistów do spraw marketingu czy public relations, możesz samodzielnie zdobyć wiedzę, jak promować swoją firmę, wcale nie trzeba poświęcić na to dużo czasu. Praktyczną pomocą będzie z pewnością ta książka. Polecam.


Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Własne
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Prof. Etel: Tryb przyznawania ulg w podatkach trzeba zmienić

    Obrazek do artykułu: Prof. Etel: Tryb przyznawania ulg w podatkach trzeba zmienić

    Może tak być – i w praktyce to się zdarza – że wójt jako beneficjent wpływów z podatku wyrazi zgodę na umorzenie zaległości, a naczelnik urzędu skarbowego jej nie udzieli. Ta dziwna procedura współdecydowania o podatkach lokalnych przez organy... Więcej

  • Będą nowe zasady rozliczania PIT

    Obrazek do artykułu: Będą nowe zasady rozliczania PIT

    Opublikowany we wtorek projekt zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych przewiduje, że rozliczenie roczne PIT dla wszystkich podatników przygotuje Krajowa Administracja Skarbowa. Od przyszłego roku, dzięki nowej usłudze Twój e-PIT,... Więcej

  • Podmioty powiązane czeka rewolucja

    Obrazek do artykułu: Podmioty powiązane czeka rewolucja

    Od nowego roku progi dokumentacyjne zostaną podniesione. Terminy na sporządzenie dokumentacji lokalnej będą wydłużone. Zasady rozliczeń i kalkulacji ceny rynkowej mają być uproszczone. Takie są m.in. założenia projektu zmian w ustawie o CIT i PIT. Więcej

  • Zmiany w cenach transferowych sprzeczne z międzynarodowymi standardami

    Obrazek do artykułu: Zmiany w cenach transferowych sprzeczne z międzynarodowymi standardami

    16 lipca br. opublikowany został projekt ustawy istotnie zmieniający przepisy podatkowe dotyczące cen transferowych. Zmiany wzbudzą wiele kontrowersji i zwiększą niepewność w prowadzeniu działalności gospodarczej. Brak spójności z międzynarodowymi... Więcej

  • Danina solidarnościowa – projekt ustawy gotowy

    Obrazek do artykułu: Danina solidarnościowa – projekt ustawy gotowy

    Najbogatsi zapłacą więcej w rocznym PIT. Fundusz pomocy niepełnosprawnym zasili też część składek na Fundusz Pracy. Wynika to z ogłoszonego właśnie projektu ustawy. Nowe przepisy wejdą w życie w styczniu 2019 roku. Więcej

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE