Pierwsza, najważniejsza przyczyna to brak czasu. Szczególnie najmniejsze kancelarie i biura, w których na właścicielu spoczywa nie tylko obsługa klientów, ale też wszystkie sprawy związane z prowadzeniem biura, na promocję po prostu nie wystarcza czasu. Wielu doradców i księgowych wpada przez to w błędne koło: chcą się rozwijać, zwiększyć swoją widoczność na rynku, ale stoją w miejscu, bo nie robią nic w tym kierunku. To tak, jak w słynnej anegdocie o drwalu, kiedy zapytany o to, dlaczego tak długo męczy się nad ścięciem jednego drzewa, odpowiada, że to bardzo ciężka praca, a na sugestię, by zrobił sobie przerwę i naostrzył piłę stwierdza, że nie ma na to czasu bo... ścina drzewo.

Drugi powód odkładania promocji na później to przekonanie o wysokich kosztach, jakie trzeba ponieść na ten cel. Oczywiście – kancelaria lub biuro, które zaczyna od zera, musi liczyć się z wydatkami na podstawowe narzędzia promocji, jak choćby system identyfikacji wizualnej czy strona internetowa. Są to jednak inwestycje, które posłużą firmie przez dłuższy czas i po prostu trzeba je uwzględnić, bo są bazą do dalszych działań. Szerokie możliwości, jakie daje marketing internetowy, znacznie tańszy i skuteczniejszy od tradycyjnych kanałów komunikacji, sprawia, że promocja nie jest już zastrzeżona wyłącznie dla dużych biur i kancelarii. Wiele zależy od kreatywności, pomysłu i konsekwentnego działania.

Trzeci czynnik, który hamuje działania związane z autopromocją, to obowiązujące w przeszłości regulacje samorządowe i ograniczony dostęp do wiedzy marketingowej. Dzisiejsza liberalizacja zasad reklamowania usług profesjonalnych i nieznaczne ograniczenia w tym zakresie nie powinny zniechęcać do aktywności marketingowej. Jednak w efekcie wieloletniego zakazu reklamowania usług doradczych wiele osób nie ma pewności co do tego, co jest dozwolone, a co zabronione. Odpowiedzi na to pytanie można znaleźć w zasadach etyki zawodowej.
Natomiast wiedzę potrzebną do skutecznego prezentowania swojej oferty można uzyskać na szkoleniach oraz w publikacjach poświęconych promocji usług profesjonalnych. Nie jest ich co prawda wiele, ale sytuacja w tej mierze z każdym rokiem zmienia się na lepsze – wraz z rosnącą świadomością marketingową właścicieli kancelarii podatkowych i biur rachunkowych.