Podajemy kolejne 5 przykładów, jak firmy mogą korzystać z social media, aby rozwijać swoją działalność, dowiedzieć się więcej o swoich klientach i konkurencji, komunikować się z odbiorcami i poszerzać zasięg własnej marki.

Zobacz: też: 10 najważniejszych korzyści z mediów społecznościowych dla biznesu, cz. 1 >>

6. Zwiększenie ruchu na stronie i podwyższenie pozycji w rankingu wyszukiwania

Jest to jedna z największych korzyści płynących z mediów społecznościowych dla biznesu. Social media nie tylko kierują użytkowników sieci na strony firmowe, ale dzięki dzieleniu się treścią pozwalają osiągać wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania.

7. Źródło wiedzy o działaniach konkurencji

Monitorując aktywność firm ze swojej branży w social media można uzyskać wiedzę o ich aktualnych i planowanych działaniach uwzględniając ją przy podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych. Taka obserwacja pozwala dostrzec trendy w branży, zaoferować usługę lepiej dopasowaną do potrzeb klienta, a nawet wypełnić lukę rynkową.

8. Szybsze i łatwiejsze dzielenie się treścią

Kiedyś dotarcie do klientów z treścią na temat firmy i jej oferty w jak najkrótszym czasie było nie lada wyzwaniem. Z pomocą social media zyskaliśmy medium, które pozwala błyskawicznie przekazać informację i to w każdej formie - tekstu, grafiki, czy wideo.

9. Kierowanie treści ze względu na lokalizację odbiorcy

Ciekawe możliwości stwarza kierowanie treści do osób znajdujących się w określonych lokalizacjach. Portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter mają narzędzia, które pozwalają przekazywać treści dostosowane do miejsc, w których znajdują się ich użytkownicy dobrani na podstawie określonych parametrów geograficznych i demograficznych, bądź tam, gdzie prowadzone są dyskusje na określone tematy.

10. Budowanie relacji

Social media nie zagwarantują gwałtownego skoku sprzedaży. Są dwukierunkowym kanałem komunikacji, który stwarza szansę na to, by wzbogacić relacje z klientami. Są platformą wygodnego, bo łatwo dostępnego, dialogu między firmą a klientami. Nie da się tego osiągnąć stosując tradycyjną reklamę.

Źródło: https://blog.hootsuite.com, 10 Benefits of Social Media for Business, Emily Copp, 17.08.2016 r.