Wykładowca Piotr Welenc wyjaśni istotę compliance, jego rolę w poprawie jakości zarządzania i poziomu bezpieczeństwa w instytucjach finansowych oraz na usprawnieniu nadzoru nad obszarem compliance. Szkolenie odbędzie się w Warszawie 9 września 2016 r. W programie szkolenia:

  • 1. Definicja / cele / funkcje zgodności, ryzyko zgodności, przedmiot norm zgodności
  • 2. Podstawy prawne compliance;
  • 3. Funkcja compliance
  • 4. Metodyka tworzenia compliance w organizacji;
  • 5. Compliance dla procesu zakupów
  • 6. Czynności dozwolone
  • 7. Czynności zabronione
  • 8. Czynności raportowane jako non-compliance
  • 9. Obszary zgodności i ryzyko w obszarach zgodności;
    • - identyfikacja, szacowanie i monitoring ryzyka braku zgodności;
    • - kontrole compliance;
    • - narzędzia compliance.
  • 10. Obszary zgodności i ryzyko obszarach zgodności (w świetle polityki compliance).
  • 11. Konsekwencje łamania zgodności ze standardami
    • - podstawowe zasady zgodności: Kodeks Etyki, zasady postępowania, zasady dobrej praktyki, podręcznik zgodności z normami (Compliance Code),
  • 12. Konflikt interesów
  • 13. Zasady antykorupcyjne
  • 14. Postepowania wyjaśniające - techniki, metody,
  • 15. Bezpieczeństwo informacyjne (chińskie mury):
    • - ryzyko związane z brakiem odpowiedniej ochrony informacji,
    • - przykłady niewłaściwych zachowań - wykazujące brak należytej staranności na temat bezpieczeństwa informacji i możliwe negatywne konsekwencje.
  • 16. Ochrona danych osobowych
  • 17. Incydenty Compliance
    • - zasada zgodności raportowania incydentów-compliance incydentów rozdzielczości, uzasadnień o obowiązkowym raporcie zgodności;
    • - zasady i procedury dotyczące zgłaszania i rozpatrywania reklamacji i skarg - obowiązki pracownicze, które są skierowane do reklamacji / skargi.
  • 18. Informatorzy - zasady
    • - rola kadry kierowniczej w celu zapewnienia zgodności z przestrzeganiem norm w bieżącej działalności podległych jednostek:
    • - nadzorowanie obowiązków ochrony informacji.
  • 19. Obowiązki kierownictwa zgłaszania incydentów związanych z przestrzeganiem.
  • 20. Organizacja procesów compliance w instytucji;
  • 21. Współpraca compliance z komórkami: prawną, ryzyka, audytu wewnętrznego

Więcej informacji na stronie szkolenia >>