Pytanie
Spółka komandytowa otrzymała dotację, z której są i będą finansowane w wysokości 80% (poza zakupionymi środkami trwałymi) takie wydatki kwalifikowane, jak wynagrodzenia pracowników, wynagrodzenia z tytułu umów o dzieło oraz tzw. koszty ogólne, takie jak czynsz, Internet, energia elektryczna oraz wynagrodzenie pracownika biurowego, które są rozliczane ryczałtem w wysokości 5,23% wydatków kwalifikowanych. Według uzyskanych informacji z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, z którą została podpisana umowa, koszty ogólne nie muszą być księgowane na wyodrębnionych kontach oraz nie muszą być szczególnie udokumentowane. Dotacja jest płacona zaliczkowo 15% przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i 85% Ministerstwo Finansów (w przypadku niewykorzystania w całości zaliczki, dotacja jest zwracana).
W jaki sposób zaksięgować koszty ogólne rozliczane ryczałtowo (aby prawidłowo obliczyć podatek dochodowy - w jaki sposób księgować płatności zaliczkowe, z których finansowane są zakupy środków trwałych, wynagrodzenia, składki ZUS oraz koszty ogólne)?