Organizatorem konkursu Taxminutes, który rozpoczął się 1 marca jest Szkoła Główna Handlowa i Uniwersytet Warszawski. Patronat nad nim objął resort finansów. Konkurs jest kierowany do studentów z całej Polski, niezależnie od tego, co i na jakiej uczelni studiują.

Klipy konkursowe mogą nawiązywać do określonych pojęć podatkowych np. celu opodatkowania, rodzajów podatków, konstrukcji podatkowych, skutków opodatkowania, oszustw podatkowych, unikania opodatkowania, postaw wobec opodatkowania, wpływu podatków na życie społeczne, itp. Filmy mogą być kręcone dowolną techniką: telefonem, kamerą, aparatem. Mogą też przybrać dowolną formę: np. animacji, wywiadu, poklatkowych zdjęć, sondy, reklamówki czy pantomimy.

Filmy konkursowe można zgłaszać poprzez stronę konkursu www.taxminutes.pl do 30 kwietnia. Wystarczy załadować je na stronie internetowej.

Autorów najlepszych filmów wyłoni jury, w którym są m.in. językoznawca Jerzy Bralczyk i reżyser Robert Gliński oraz przedstawiciele Ministerstwa Finansów. Dla zwycięzców przewiduje się nagrody rzeczowe oraz staże ufundowane przez Ministerstwo Finansów lub staże w mediach patronujących konkursowi: PR 1 Polskiego Radia i dzienniku Rzeczpospolita. Patronat medialny nad konkursem objęli także TVP Info, Przegląd Podatkowy, Wolters Kluwer, INN Poland, Forbes oraz Krajowa Izba Doradców Podatkowych.

Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali w połowie czerwca 2015 r. Zwycięskie filmy ma szansę zobaczyć cała Polska.