W 2016 r. Facebook był drugą (po Google) najpopularniejszą aplikacją mobilną na świecie. Korzysta z niej miesięcznie ponad 146 mln użytkowników na świecie. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2016 r. wynosiła 1,86 miliarda - o 17 proc. więcej w skali roku. O 18 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,23 miliarda.

Nie można zapomnieć o należących do Facebooka usługach WhatsApp, Messenger i Instagram, które odwiedzało odpowiednio 1,2 miliarda, 1 miliard i 600 milionów użytkowników miesięcznie. Zarówno w ostatnim kwartale, jak i całym 2016 roku Facebook zanotował wzrosty w najważniejszych obszarach swojej działalności.
Jeśli chodzi o nasz kraj, to z badań wynika, że co czwarty polski internauta jest w sieci przez całą dobę. Dostęp do sieci posiada prawie 30 mln osób, aż 80 proc.z nich korzysta z Facebooka.

Skoro media społecznościowe stwarzają tak ogromne, i wciąż rosnące, możliwości dotarcia z informacją do innych osób nic dziwnego, że są coraz częściej wykorzystane w marketingu. Zwykła strona internetowa przestaje wystarczać, bo stanowi jednostronną i bardzo statyczną komunikację firmy. Profil w social media nie tylko przyczynia się do budowania rozpoznawalności firmy w Internecie, ale przede wszystkim pomaga zwiększyć widoczność i zainteresowanie jej ofertą, pozyskać nowe kontakty i w konsekwencji zwiększyć sprzedaż. Aby osiągnąć ten cel trzeba po pierwsze, wytrwale i z zaangażowaniem aktualizować profil firmowy, a po drugie – po to by z zwiększyć ilość odwiedzających, rozważyć przeprowadzenie odpłatnych kampanii.

Jednym z ciekawych rozwiązań Facebooka dla biznesu jest możliwość promowania witryny firmowej, a dokładnie konkretnej strony: np., oferty, strony z zapisem na newsletter lub którejkolwiek innej wybranej podstrony – w zależności od celu, jaki chce się osiągnąć. Pozwala to przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i skierować ich do wybranego miejsca na firmowej stronie. Jak przy każdej kampanii reklamowej na Facebooku można odpowiednio dobrać grupę użytkowników, którzy zobaczą reklamę określając ich płeć, przedział wiekowy, lokalizacje i zainteresowania. Po zadeklarowaniu budżetu i czasu trwania kampanii w każdej chwili można dokonać w tym zakresie modyfikacji.

W artykule korzystałam z danych pochodzących z portalu www.wirtualnemedia.pl oraz ze strony https://www.facebook.com/business.