Celem koalicji „Wybieram e-faktury” jest upowszechnianie wiedzy o tego typu dokumentach. W gronie sygnatariuszy obok Envelo znalazły się takie firmy jak Orange, UPC, ING i Sage. Wszystkie łączy idea, by stworzyć na polskim rynku takie warunki, dzięki którym obrót e-fakturami będzie bezpieczny i powszechny. Wspólne działania są ukierunkowane na podniesienie wśród przedsiębiorców i ich klientów świadomości, jakie korzyści płyną z zastosowania faktur elektronicznych. To przede wszystkim czynniki ekonomiczne: oszczędność czasu i redukcja kosztów. Nie bez znaczenia jest też aspekt ekologiczny. W tym zakresie wprowadzenie e-faktur to działanie z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu.

Zobacz: Brak wiedzy i przyzwyczajenia ograniczają upowszechnianie e-faktur >>

Od 1 stycznia 2013 r. e-faktury nie muszą być opatrzone podpisem elektronicznym. Dokument w wersji cyfrowej jest równy pod względem księgowym i prawnym fakturze drukowanej. Ustawodawca nie zobowiązuje już także wystawcy do papierowej archiwizacji takich dokumentów - wystarczy, by były zgromadzone np. na dedykowanym portalu.

– Wielu Polaków wciąż woli tradycyjne, papierowe faktury, ale coraz większa liczba przedsiębiorców musi wystawiać również faktury elektroniczne, żeby zaspokoić potrzeby drugiej części społeczeństwa. Mając to na uwadze, Envelo chce w ramach koalicji przybliżyć przedsiębiorcom, jak poradzić sobie z obsługą dwóch typów faktur, tych wysyłanych w formie tradycyjnych listów oraz tych wysyłanych w formie bezpiecznych wiadomości elektronicznych – wyjaśnia Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Zobacz: Polacy boją się elektronicznych faktur >>