Podatkowa infolinia Krajowej Informacji Skarbowej jest niewątpliwie przydatną usługą. Liczby mówią same za siebie – niemal 220 tysięcy połączeń telefonicznych miesięcznie oznacza, że każdego dnia roboczego konsultanci udzielają pomocy około 10 tysiącom osób. Jeżeli konsultantów jest około 300, to każdy z nich każdego dnia musi zmierzyć się z ponad 30 pytaniami, co z kolei oznacza – zupełnie pomijając inne zadania, w tym obsługę czatu i zapytań mailowych – około 15 minut na jedną rozmowę.

Dodzwoniłeś się do infolinii Krajowej Informacji Skarbowej, jesteś 99 w kolejce – taki komunikat coraz częściej słyszą podatnicy. Okazuje się, że skarbówka tonie w nadmiarze pytań podatników.

Zobacz również: Czat ze skarbówką zawieszony na czas rozliczeń PIT >>

Infolinia w sprawie podatku lub cła

Konsultanci infolinii Krajowej Informacji Skarbowej są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 18 pod numerami telefonów:

  • tel. 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
  • tel. 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
  • tel. +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)

Numer identyfikacyjny VAT kontrahenta z Unii Europejskiej można potwierdzić w godzinach od 8:00 do 16:00. Informacji udziela Biuro Wymiany Informacji Podatkowych).

Konsultant prowadzi rozmowę w języku polskim. Użytkownik, rozpoczynając połączenie, wyraża zgodę na jej rejestrację.

Po połączeniu system zapowiedzi głosowych poprowadzi po menu, prosząc o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu. Niżej, dla ułatwienia, przedstawiamy system zapowiedzi.

UWAGA! Od 17 marca 2020 r. do odwołania infolinia KIS jest czynna w godzinach 8-16.

Zobacz więcej: Telefon do konsultanta >>

Porozmawiaj z konsultantem przez telefon lub czat, zadaj pytanie e-mailem >>